Obchodní podmínky

BAHNIK.cz s.r.o., Gorkého 609, 530 02 Pardubice IČO: 248 50 829 | DIČ: CZ24850829

www.bahnik.cz

1. Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů

  • Tyto obchodní podmínky se vztahují na spotřební zboží zakoupené prostřednictvím internetového obchodu www.bahnik.cz.
  • "Prodávající" je firma BAHNIK.cz s.r.o. se sídlem Gorkého 609, 530 02 Pardubice - Zelené Předměstí (IČO: 248 50 829). Obchodní společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 36289.
  • Firma je plátcem DPH. Všechny ceny uváděné v obchodě www.bahnik.cz jsou včetně DPH.
  • Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).
  • Zákazníkem našeho internetového obchodu je "kupující". Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je "spotřebitelem" a kupující, který spotřebitelem není - "podnikatel".
  • Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslání objednávky".
  • Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
  • Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Kupní smlouvou se rozumí doklad o koupi zboží.
  • Kupující učiněním objednávky akceptuje Obchodní podmínky pro dodávky zboží vyhlášené prodávajícím. Vztahy kupujícího a prodávajícího se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou pro obě strany závazné, pokud není písemně stanoveno jinak.
  • Kupující, který není spotřebitel, je "podnikatel". Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
  • Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží podnikatelem a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.
  • Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
  • Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
  • Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy, na základě dohody s kupujícím, v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
  • Na dárky, které jsou poskytovány zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva spotřebitele. Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy dle platné legislativy ČR.

2. Možnosti objednání zboží

E-shop

  • Kupující je povinen uvést správné kontaktní údaje: telefonní číslo (přepravce Vás bude kontaktovat a informovat o termínu doručení zásilky), dále fakturační i dodací adresu a e-mail, na který mu přijde shrnutí/potvrzení objednávky.


E-mailem

  • Slouží pouze pro "podnikatele". K provedení objednávky potřebuje kupující "podnikatel" uvést přesný název a počet kusů objednávaného zboží, své telefonní číslo, fakturační adresu včetně platného DIČ. Objednávku lze provést na e-mailu:  info@bahnik.cz.

Slevy

  • BAHNIK.cz poskytuje slevu ve výši 5 % pro členy Českého cechu domácích pivovarníků.
  • Pro uplatnění slevy je nutné: zaregistrovat se na našem e-shopu, při objednávce uvést do poznámky své členské číslo.
  • Po ověření členství bude sleva přiřazena k vašemu uživatelskému účtu. Po přihlášení pak uvidíte ceny již se slevou.
  • Pokud ještě nemáte nastavený uživatelský účet s aktivní slevou, vyčkejte s platbou, dokud vám nepošleme potvrzení s upravenou (sníženou) částkou.
  • V případě, že uhradíte objednávku v plné výši bez předchozí aktivace slevy, nelze slevu zpětně nárokovat. Sleva není zpětně uplatnitelná ani na již vytvořenou či odeslanou objednávku.

Fakturace a daňové povinnosti při nákupu na DIČ (pro zahraniční zákazníky)

  • V případě, že si zákazník se sídlem v jiném členském státě EU objedná zboží na platné identifikační číslo k DPH (DIČ), může být zboží dodáno bez DPH v souladu s pravidly pro dodání zboží mezi plátci DPH v rámci EU (režim přenesení daňové povinnosti). Platnost DIČ je ověřována prostřednictvím systému VIES při objednávce i při vystavení faktury.
  • Kupující je v tomto případě povinen přiznat a odvést daň z přidané hodnoty ve své zemi dle místních právních předpisů a zaevidovat přijatou fakturu do svého účetnictví. Prodávající nenese odpovědnost za jakékoliv daňové nebo účetní nesrovnalosti na straně kupujícího, včetně případů zneužití DIČ nebo nepravdivých údajů zadaných při objednávce.
  • Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout poskytnutí plnění bez DPH v případě, že existuje důvodné podezření na nesrovnalosti nebo zneužití DIČ.


3. Cena a úhrada

  • Všechny ceny uvedené na internetovém obchodě www.bahnik.cz jsou včetně 21% DPH. Ceny jsou platné v okamžiku objednání.
  • Prodávající si vyhrazuje právo uvedené ceny změnit i po potvrzení objednávky. Tuto cenu je prodávající oprávněn měnit vzhledem k aktuální situaci na trhu a v závislosti na vývoji kurzu Kč vůči zahraničním měnám nebo případné chybě na shopu. Prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje zákazníka. Pokud kupující s takovouto změnou nesouhlasí, tato objednávka není realizována a je stornována. Je-li platná cena totožná nebo nižší než na objednávce, není zpětně zákazníkovi potvrzována a zboží je mu dodáno za platnou cenu v okamžiku přijetí objednávky.
  • Způsob úhrady kupní ceny je zákazník povinen uvést v objednávce. Úhrada objednaného zboží je možná následujícími způsoby:
    • Platba dobírkou: Cena za zboží je uhrazena hotově/platební kartou při jeho převzetí od přepravce.
    • Platba předem bankovním převodem: Při potvrzení objednávky se Vám automaticky vygeneruje potvrzení objednávky, kde naleznete veškeré údaje potřené k platbě (celková částka, číslo bankovního účtu, variabilní symbol) a po připsání plné částky na účet prodávajícího bude zboží odesláno. Platbu je možné provést klasickým bankovním převodem nebo prostřednictvím QR platby. Pro správné spárování platby s objednávkou je nezbytné uvést správný variabilní symbol. Pokud nebude variabilní symbol uveden nebo bude nesprávný, může dojít ke zpoždění vyřízení objednávky.
    • Platba hotově: Při převzetí zboží na adrese prodávajícího – BAHNIK.cz s.r.o., Gorkého 609, 53002 Pardubice. Otevřeno v pracovní dny od 9:00 do 17:00. (Platba kartou není možná).

4. Přeprava a způsob dodání

  • Při objednávce je možno vybrat mezi doručením na adresu přepravní službou PPL, anebo výdejním místem (tzv. Parcel shopem). Instalace zakoupeného zboží není součástí dodávky zboží.
  • Firma BAHNIK.cz s.r.o. si vyhrazuje možnost změny přepravce, při zachování ceny (tyto změny jsou prováděny zejména z technických důvodů nebo pro urychlení dodání).
  • V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  • V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  • Při převzetí zboží od přepravní služby je kupující povinen pečlivě zkontrolovat neporušenost přepravního obalu a zjistit případné viditelné poškození zásilky. Prodávající odpovídá za poškození zboží vzniklé během přepravy až do okamžiku jeho převzetí kupujícím. V případě zjevného poškození obalu nebo zboží je kupující povinen ihned při převzetí sepsat s dopravcem škodní protokol. Jakékoliv poškození zboží způsobené přepravou je kupující povinen nahlásit prodávajícímu nejpozději do 2 kalendářních dnů od převzetí zásilky, aby bylo možné uplatnit reklamaci u dopravce. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  • U objednávek s celkovou hodnotou vyšší než 2.000 Kč bez DPH pro konečného zákazníka není účtováno přepravné a balné (účtováno pouze případné doběrečné při zaslání na dobírku ). U objednávek s celkovou hodnotou nižší než 2.000 Kč bez DPH pro konečného zákazníka je účtováno přepravné a balné (+ doběrečné při zaslání na dobírku ).
  • U některých položek, které mají charakter nadrozměrné zásilky nebo jsou výrazně těžší než ostatní zboží, je zboží zasíláno spediční firmou TopTrans.
  • Zboží je možné vyzvednout osobně na adrese prodávajícího: BAHNIK.cz s.r.o., Gorkého 609, 530 02 Pardubice, a to v pracovní dny od 9:00 do 17:00 (Po–Pá). O tom, že je objednávka připravena k odběru, bude zákazník informován e-mailem. Zboží prosím vyzvedávejte až po obdržení výzvy k odběru.

Doručování zásilek – PPL (Česká republika)

  • Objednávky jsou doručovány prostřednictvím přepravní společnosti PPL, a to buď na adresu zákazníka (služba PPL Private), nebo na výdejní místa a samoobslužné boxy (služba PPL Smart). Více o této přepravní službě naleznete na www.ppl.cz, kde je možné Vaši zásilku také sledovat.

PPL Private (doručení na adresu):

  • V den doručení obdrží zákazník SMS a/nebo e mail s přibližným dvouhodinovým časovým oknem doručení a kontaktem na řidiče.
  • V případě nezastižení zákazníka bude doručení opakováno nebo bude zásilka přesměrována na výdejní místo.

PPL Smart (výdejní místa a boxy):

  • Zákazník si může vybrat doručení do výdejního místa (PPL Parcelshop) nebo do samoobslužného boxu (PPL Parcelbox).
  • Po doručení zásilky do výdejního místa nebo boxu obdrží zákazník SMS a/nebo e mail s informacemi o uložení a PIN kódem pro vyzvednutí zásilky.
  • Úložní doba:
    • Parcelshop: až 7 kalendářních dnů
    • Parcelbox: 72 hodin (3 dny) od okamžiku doručení a oznámení
    • Boxy třetích stran (např. AlzaBoxy, Z Boxy): obvykle 48 hodin.•
    • Po uplynutí úložní doby bude zásilka vrácena odesílateli.

Přepravné na Slovensko

  • Zboží je doručováno přepravní službou PPL. Doprava je možná pouze při platbě předem (bankovní převod). Odeslání zásilky probíhá po připsání platby na účet. Dobírka na Slovensko není možná. Doba doručení přepravní službou je 48 hodin.

Platba a doprava zboží po Evropě a do třetích zemí

  • Přepravní náklady jsou zde stanoveny individuálně dle platného ceníku přepravce pro danou zemi. Pokud objednávající zaplatí za zboží převodem, bude mu cena skutečných přepravních nákladů doúčtována a zaslána k proplacení. Jakmile nebude cena přepravy doplacena, zboží nebude odesláno. Objednávající bude o této věci informován telefonicky, příp. e-mailem.

5. Storno objednávky

  • Kupující může stornovat objednávku nejpozději do jejího závazného potvrzení prodávajícím.
  • Pokud kupující stornuje objednávku později bude prodávající akceptovat takové storno pouze po předchozí dohodě s kupujícím a k akceptaci se předem nezavazuje.

Nepřevzetí zásilky není platným stornem objednávky ani odstoupením od smlouvy

  • Zákazník bere na vědomí, že objednávka učiněná prostřednictvím e‑shopu je závazná a jejím potvrzením dochází k uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1820 a násl. občanského zákoníku.
  • V případě, že zákazník zásilku bezdůvodně nepřevezme (např. při platbě na dobírku nebo nevyzvednutím na výdejním místě), nejde o platné odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, ani o platné storno objednávky. Takové jednání je považováno za porušení smluvních povinností ze strany kupujícího.
  • Prodávajícímu tím vzniká škoda ve formě nákladů spojených s odesláním a vrácením zásilky (např. poštovné, balné, poplatky dopravci), a proto si vyhrazuje právo uplatnit vůči zákazníkovi nárok na jejich náhradu. Tento nárok může být vyúčtován samostatně nebo odečten při případném finančním vypořádání se zákazníkem.
  • Toto platí i v případě, kdy byla doprava původně poskytnuta zdarma z důvodu výše objednávky. Výše náhrady v takovém případě odpovídá skutečně vynaloženým nákladům na přepravu a balné.
  • V případě opakovaného porušení této povinnosti si prodávající vyhrazuje právo budoucí objednávky podmínit platbou předem nebo odmítnout jejich přijetí.

6. Odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží)

  • Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (spotřebiteli nabízíme nadstandardní možnost vrátit zboží i po uplynutí zákonem stanovené 14-denní lhůty, a to až do 30 dní od převzetí zboží) . Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

Pro vrácení zboží do 30 dnů od převzetí platí následující podmínky:

  • V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 30 dnů, kontaktuje prodávajícího na emailovou adresu: info@bahnik.cz . Uvede číslo faktury, své jméno, číslo účtu pro vrácení peněz a oznámí odstoupení od smlouvy.
  • Jakmile budeme znát všechny tyto údaje, dohodneme s Vámi dalších podrobnostech ohledně vrácení či výměny zboží.
  • Ke zboží je třeba doložit doklad o koupi: pokladní doklad nebo faktura. Zboží musí být čisté, nepoškozené, kompletní, bez známek užívání nebo opotřebení a v původním obalu.
  • Zboží musí být doručeno do 30 dnů od data převzetí na adresu: BAHNIK.cz s.r.o., Gorkého 609, 53002 Pardubice.
  • Kupující hradí doručení na adresu Prodávajícího. V případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, nese náklady spojené s odstoupením kupující  v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).
  • Prodávající doporučuje vrácené zboží důkladně zabalit, aby nedošlo při přepravě k jeho poškození a znehodnocení originálního obalu různými štítky a popisy – zároveň se doporučuje zboží klientem pojistit, jelikož prodejce neodpovídá za případnou ztrátu nebo poškození zboží při přepravě. 
  • Při výměně či vrácení zboží jsou zákazníkovi podle zákona účtovány skutečně vynaložené náklady spojené s výměnou či vrácením zboží do původního stavu (poštovné, výměna poškozeného obalu).
  • V případě, že kupující dle předchozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 30 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  • Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů (resp. 30 dnů poskytovaných nadstandardně) však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní (resp. 30 dnů) od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů (resp. 30 dnů) od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
  • V případě, že spotřebitel vrátí zboží nekompletní, znečištěné, poškozené nebo s výraznými známkami používání, prodávající má právo odstoupení neuznat.
  • Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
  • Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží budou peníze za zboží převodem na účet kupujícího a to nejpozději do 14 pracovních dnů po fyzickém obdržení zboží. V případě nedodání kompletního zboží či jinak odporujícího výše uvedeným podmínkám se termín posouvá do doby dodání plnohodnotného zboží.
  • V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebude prodávající akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady kupujícího zpět.

Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku nemá zejména, v případě smluv:

  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
  • o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů.

Částečné vrácení zboží

  • Pokud zákazník vrátí pouze část zboží z jedné objednávky, nepovažuje se to za odstoupení od celé kupní smlouvy. V takovém případě nemá zákazník nárok na vrácení nákladů na doručení (poštovného ani doběrečného), které byly vynaloženy na zaslání celé objednávky.
  • Pokud byla zákazníkovi poskytnuta doprava zdarma na základě překročení určité hodnoty objednávky (např. nad 2 000 Kč), a zákazník vrátí část zboží, čímž hodnota nákupu klesne pod tuto hranici, prodávající si vyhrazuje právo zpětně naúčtovat standardní náklady na dopravu dle aktuálního ceníku. Tato částka bude odečtena při vrácení peněz za vrácené zboží.

Odstoupení od smlouvy podnikatelem

  • Kupující, který při uzavírání smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání (nákup na IČO), nemá právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu.
  • Na podnikatele se nevztahuje ustanovení § 1829 a násl. občanského zákoníku, které toto právo zaručují spotřebiteli. Možnost vrácení zboží podnikatelem je možná pouze po předchozí dohodě s prodávajícím. V takovém případě může být vrácení zboží podmíněno manipulačním poplatkem nebo dalšími ujednáními.

7. Záruční podmínky

  • Záruka za zboží prodávané v elektronickém obchodu prodávajícího se řídí platným a účinným právním řádem České republiky. Na naše zboží je poskytována zákonem stanovená záruční doba 24 měsíců, záruční lhůta začíná plynout dnem převzetí zboží.
  • V případě vady zboží, na které se vztahuje záruka, je možno se obrátit na prodávajícího nebo na autorizované servisy pro jednotlivé typy výrobků.
  • Vykazuje-li zboží zjevné vady, tj. zejména pokud je zboží kupujícímu předáno v porušeném transportním obalu, je kupující oprávněn zboží nepřevzít. V takovém případě zůstává zachován nárok kupujícího na poskytnutí řádného dodání zboží, či na vrácení kupní ceny. Volbu provede kupující.
  • Zákazník je povinen prohlédnout zboží vč. příslušenství dle přiložené faktury bezprostředně při jeho převzetí, zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození zboží za přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, veškeré zboží je pojištěno. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodáno nové zboží. Podepsáním přepravního listu zákazníkem zákazník souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že zboží bylo řádně a včas dodáno.
  • V případě mechanického poškození zboží, které nebylo patrné při převzetí zásilky, je zákazník povinen reklamovat zboží nejpozději do dvou pracovních dnů po dodání zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat z důvodu vypršení pojistné doby přepravní společnosti. Před prvním použitím zboží je zákazník povinen prostudovat záruční podmínky včetně návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. V případě nesprávného používání zboží nese odpovědnost zákazník.
  • V případě, že se po převzetí zboží kupujícím vyskytnou v záruční době vady zboží, může Kupující uplatnit svou oprávněnou reklamaci. 

Kupující – podnikatel

  • V případě, že kupující při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (tj. nákup na IČO), řídí se odpovědnost za vady zboží ustanoveními § 2099 a násl. občanského zákoníku.
  • Záruka na zboží pro podnikatele je poskytována pouze v rozsahu, v jakém ji poskytuje výrobce nebo dovozce. Není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak, je záruka poskytována v délce 12 měsíců od převzetí zboží.
  • Podnikatel je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí zboží. Na vady vzniklé nesprávným použitím, nesprávnou instalací, neodborným zásahem nebo běžným opotřebením se záruka nevztahuje.

8. Práva z vadného plnění – Reklamační řád

  • Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník z. č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
  • Kupující je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak.
  • "Prodávající" je firma BAHNIK.cz s.r.o., Gorkého 609, 53002 Pardubice, zastoupená Milanem Bahníkem (jednatel),  IČO: 248 50 829). Obchodní společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 36289. BAHNIK.cz s. r. o. je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
  • Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).

Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že věc při převzetí nemá vady a že v době, kdy spotřebitel věc přebírá:

  • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.

  • Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
  • Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
  • Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
  • Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Práva z odpovědnosti za vady zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla: 

  • mechanickým poškozením zboží
  • prokazatelně nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je zboží plombami opatřeno,
  • elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
  • prokazatelně nesprávným užíváním,
  • užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu,
  • užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
  • prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
  • prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou
  • odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo zboží při převzetí kupujícím.
  • Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením do provozu, je považována za vadu, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a provedeny prodávajícím nebo jinou osobu na odpovědnost prodávajícího. 

Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci (fakturu) obsahující údaje, které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČO, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací kupující plnění, které mu poskytl prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

9. Vyřízení reklamace

  • Pokud se rozhodnete reklamovat u nás zakoupené zboží, kontaktujte nás na telefonu 608 744 442 nebo na e-mail: info@bahnik.cz (je třeba uvést Vaše jméno, adresu, telefon, e-mail a název reklamovaného zboží) a my se pokusíme závadu odstranit odbornou radou nebo se s Vámi dohodneme na dalším postupu.
  • Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. Kupující - spotřebitel doručí na vlastní náklady i riziko reklamovaný výrobek na adresu BAHNIK.cz s.r.o., Gorkého 609, 53002 Pardubice (pokud se kupující nedomluvil s prodávajícím na doručení do autorizovaného servisu).
  • Za situace, kdy je zboží zasíláno prodávajícímu na reklamační opravu, si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy daného zboží a označí zásilku příslušnými symboly (reklamace, servis, křehké atp.). Náklady na zaslání zboží nese zákazník.
  • Bude-li reklamace uznána, má kupující – spotřebitel právo na náhradu nákladů spojených s uplatněním reklamace (např. náklady na poštovné, dopravu) v nutné výši. Lze proplatit pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží (např. náklady za poštovné). O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od vyřízení reklamace. Pokud byla reklamace neoprávněná, účtuje prodávající kupujícímu náklady na lokalizaci a opravu závady, vč. přepravného a balného.
  • Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
  • Reklamace je za vyřízenou považována okamžikem, kdy o této skutečnosti prodávající informuje kupujícího. Tuto skutečnost ohlásí prodávající kupujícímu do 30 dnů nehledě na to, zda byla reklamace zamítnuta či uznána.
  • Záruční doba začíná běžet od doby převzetí zboží zákazníkem. Záruční doba pro kupujícího - spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční doba.
  • Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
  • Při jakékoli návštěvě servisního technika u kupujícího je třeba, aby byl vyhotoven protokol o zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Bez takovéhoto protokolu není návštěva servisního technika brána v potaz.
  • V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena kupujícímu převodem na bankovní účet.
  • Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 2. 1.2013. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.

10. Ochrana osobních dat dle nařízení GDPR

  • Prodávající zpracovává osobní údaje zákazníků v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 – Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
  • Zákazník při uzavření kupní smlouvy poskytuje své osobní údaje dobrovolně za účelem jejího uzavření, plnění a případného uplatnění práv z vadného plnění. Bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít a řádně plnit.
  • Prodávající osobní údaje zpracovává v rozsahu nezbytném pro doručení objednaného zboží, vystavení účetních dokladů a případnou komunikaci ohledně objednávky. Osobní údaje mohou být předány třetím stranám – zejména přepravním společnostem – výhradně za účelem doručení zboží. Osobní údaje jsou uchovávány pouze po dobu nezbytně nutnou, a to v souladu s platnou legislativou.
  • Zákazník má právo na přístup ke svým osobním údajům, na jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování a další práva stanovená v GDPR. Svá práva může uplatnit prostřednictvím e-mailu na adrese: info@bahnik.cz.
  • Zákazník má dále právo podat stížnost u dozorového úřadu – Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud se domnívá, že došlo k porušení jeho práv při zpracování osobních údajů.

Zasílání obchodních sdělení a používání cookies

  • Kupující tímto uděluje souhlas ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, se zasíláním obchodních sdělení od prodávajícího na svou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo. Informace o zpracování osobních údajů pro tento účel jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je dostupný na webových stránkách prodávajícího.
  • Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies do zařízení, které používá k přístupu na webové stránky prodávajícího. Tento souhlas se týká především technických, analytických a marketingových cookies. Pokud to webové rozhraní umožňuje, může kupující používání cookies kdykoli upravit nebo svůj souhlas odvolat. V případě, že je možné provést nákup i bez ukládání cookies, zůstávají práva kupujícího nedotčena.

11. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V souladu s ustanovením § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, informujeme spotřebitele, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je:

Česká obchodní inspekce (ČOI)

  • Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
  • Web: www.coi.czE-mail: adr@coi.cz
  • Spotřebitel má rovněž možnost využít platformu pro online řešení sporů, která je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr

12. Závěrečná ustanovení

  • Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  • Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém potvrzení jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu. Nákupem zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení.
  • Tyto obchodní podmínky spotřebiteli umožňují jejich archivaci a reprodukci. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
  • Veškeré údaje zveřejněné na webových stránkách elektronického obchodu jsou chráněny příslušnými právními předpisy. Tato ochrana se může dotýkat i práv jiných osob. Údaje zveřejněné na těchto webových stránkách nesmějí být bez jeho souhlasu nebo souhlasu držitele autorských práv jakkoli dále kopírovány a zpřístupňovány třetím osobám.
  • Veškeré informace na webu mají informativní charakter. Obrázky mohou být ilustrační.

OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO VELKOOBCHODNÍ ZÁKAZNÍKY

Není-li v těchto velkoobchodních obchodních podmínkách uvedeno jinak, platí ustanovení standardních obchodních podmínek prodávajícího v plném rozsahu.
Tyto velkoobchodní podmínky pouze upravují výjimky a specifika vztahující se na velkoobchodní odběratele (např. cenové podmínky, způsob doručení, odpovědnost za zásilku apod.). V případě rozporu mezi těmito podmínkami a všeobecnými OP mají přednost tyto velkoobchodní obchodní podmínky.

1. Úvodní ustanovení

  • Tyto obchodní podmínky se vztahují na nákupy uskutečněné velkoobchodními partnery, kteří jednají v rámci své podnikatelské činnosti, a to prostřednictvím e-shopu společnosti BAHNIK.cz s.r.o., IČO: 24850829, se sídlem Gorkého 609, 530 02 Pardubice.

2. Ceny a objednávky

  • Ceny uvedené v e-shopu jsou platné pro velkoobchodní zákazníky po přihlášení do zákaznického účtu.
  • Veškeré ceny jsou uvedeny bez DPH, není-li výslovně uvedeno jinak.
  • Ceny a dostupnost zboží uvedené na e-shopu jsou informativní a mohou se kdykoli změnit. V případě zboží skladem je cena závazná okamžikem potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. U zboží, které není aktuálně skladem, si prodávající vyhrazuje právo cenu upravit v závislosti na cenách dodavatelů, měnovém kurzu či jiných externích faktorech. O případné změně ceny bude zákazník před potvrzením objednávky informován a bude mu nabídnuta možnost objednávku potvrdit za nových podmínek nebo ji bez sankcí zrušit.
  • Zboží je možné objednat výhradně prostřednictvím e-shopu nebo e-mailem.
  • Zboží je možné rezervovat maximálně na 5 pracovních dnů. Pokud v této lhůtě nedojde k úhradě nebo potvrzení závazné objednávky, prodávající si vyhrazuje právo rezervaci zrušit a zboží nabídnout jinému odběrateli.

3. Platební podmínky

  • Standardní možnost platby je bankovním převodem na základě zálohové nebo běžné faktury.
  • Platba na fakturu se splatností je možná pouze po předchozí dohodě a schválení zákazníka jako spolehlivého odběratele.
  • V případě opakovaného nedodržení splatnosti si vyhrazujeme právo požadovat platbu předem před odesláním dalších objednávek.
  • U velkoobchodních zákazníků mimo území České republiky je možná výhradně platba předem (bankovním převodem). 
  • Zboží zůstává ve vlastnictví prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny včetně všech příslušných poplatků a nákladů.
  • V případě prodlení kupujícího s úhradou faktury je prodávající oprávněn účtovat smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. V případě prodlení delšího než 14 dnů si prodávající vyhrazuje právo pozastavit další dodávky zboží.
  • Veškeré informace o cenách, dodacích podmínkách, individuálních dohodách jsou důvěrné. Kupující se zavazuje nezpřístupnit je třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího.

4. Doprava a balné

  • Zákazník vždy hradí přepravné za skutečný počet odeslaných zásilek, bez ohledu na celkový objem objednávky.
  • V případě dodání zboží na paletě bude zákazníkovi účtována cena za použitou paletu a doprava bude vyúčtována podle skutečných nákladů přepravce.
  • V případě vyzvednutí zboží vlastním přepravcem může být účtováno balné dle povahy zásilky a potřebné manipulace.

5. Dropshipping

  • Společnost neposkytuje službu dropshippingu, pokud není výslovně domluveno jinak.
  • Pokud je dropshipping umožněn a velkoodběratel zvolí přímé doručení koncovému zákazníkovi (dropshipping), nese kupující plnou odpovědnost za správnost dodací adresy a za přijetí zásilky koncovým zákazníkem. Převzetím zboží přepravcem přechází riziko ztráty, poškození nebo jiného znehodnocení zboží na kupujícího.
  • V případě, že si kupující zvolí doručení formou dropshippingu (přímé odeslání zboží koncovému zákazníkovi), bere na vědomí, že v případě chybně nebo neúplně vyexpedované objednávky (např. opomenutá položka), nese náklady na jeho opětovné odeslání kupující. V případě vnitrostátní zásilky (v rámci České republiky) může být po dohodě zboží odesláno přímo koncovému zákazníkovi. U zásilek do jiných států EU bude v takovém případě zboží zasláno kupujícímu, který si následnou expedici ke svému zákazníkovi zajišťuje sám.
  • V případě dropshippingu kupující potvrzuje, že má právní důvod (např. souhlas) pro poskytnutí osobních údajů třetí osoby (koncového zákazníka) prodávajícímu za účelem doručení zboží. Kupující plně odpovídá za správnost a oprávněnost těchto údajů dle platné legislativy (zejména GDPR).

6. Odstoupení od smlouvy

  • Kupující – podnikatel nemá podle občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Možnost vrácení zboží je možná pouze na základě předchozí dohody s prodávajícím. Prodávající si vyhrazuje právo vrácení zboží odmítnout nebo požadovat manipulační poplatek.

7. Reklamační podmínky (odpovědnost za vady)

  • Na kupujícího – podnikatele se vztahují ustanovení § 2099 a násl. občanského zákoníku.
  • Prodávající poskytuje na dodané zboží záruku v délce 12 měsíců, není-li v kupní smlouvě nebo faktuře uvedeno jinak. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, poškození vzniklé nesprávnou manipulací, montáží či skladováním.
  • Zákazník je povinen prohlédnout zboží bezprostředně po převzetí. Případné vady musí být oznámeny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 6 měsíců od dodání. Reklamace se nevztahují na vady způsobené nesprávným použitím, běžným opotřebením nebo mechanickým poškozením.
  • Zboží bude k reklamaci přijato pouze kompletní a včetně původního obalu. Náklady na dopravu reklamovaného zboží hradí kupující.

8. Odpovědnost a náhrada škody

  • Prodávající neodpovídá za škody způsobené nepřímým nebo následným způsobem (např. ztráta zisku, zpoždění dodávky, přerušení provozu). Celková odpovědnost prodávajícího za škodu je v každém případě omezena do výše kupní ceny vadného zboží.

9.Použití popisů, fotografií a marketingových materiálů

  • Veškeré textové a obrazové materiály (např. popisy produktů, fotografie, návody, grafické prvky nebo marketingové podklady) zveřejněné prodávajícím jsou chráněny autorským právem nebo jinými právy duševního vlastnictví.
  • Jejich použití pro další prodej, marketing či publikaci je možné výhradně se souhlasem prodávajícího. Jakékoli neoprávněné užití bude považováno za porušení smluvních podmínek a může být řešeno právní cestou.

Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoli změnit. Aktuální znění obchodních podmínek je vždy zveřejněno na e-shopu. Nové podmínky se vztahují na objednávky učiněné po jejich zveřejnění.


V Pardubicích dne 2.1.2013, aktualizováno 12.6.2025

×

Splátková kalkulačka ESSOX